Po zakupie okazuje się, jak dobrze sklep przygotował się do całego tego procesu, ponieważ właśnie wtedy klient wydaje swój ostateczny werdykt, decyzją się na dalszą współpracę albo unikając danego sklepu, opowiada o nim same niepochlebne opinie. Stąd też dla każdego biznesu badanie satysfakcji klientów powinno być niezwykle ważnym krokiem w dalszym budowaniu strategii marketingowej i promocyjnej. Opierając się na tego rodzaju opiniach, można znaleźć mocne punkty oferty, jednocześnie likwidując albo niwelując te negatywne.
O skuteczności tej metody przekonało się wiele przedsiębiorstwa, dlatego też z chęcią powierzają one swoje interesy profesjonalnej firmie oferującej usługi marketingowe. Mają wtedy pewność, że propozycja skierowana do konsumentów będzie przygotowana z odpowiednią uwagą i doświadczeniem, a także będzie stanowiła mocny argument firmy w kontakcie z klientami. Pomaga to w promowaniu wizerunku ekspertów i ludzi zainteresowanych realizowaniem potrzeb tych, którzy decyzją się na zakup w ich sklepach. Stąd też tak ważne jest, żeby przywiązywać sporą uwagę do tego rodzaju praktyk i nie szkodzić interesom firmy ich brakiem.