Jak wynika ze statystyk, w naszym kraju z roku na rok rośnie liczba użytkowników, którzy dokonują zakupów w sklepach internetowych. W związku z tą tendencją, spora grupa przedsiębiorców otwiera sklepy internetowe, licząc na wzrost sprzedaży i nowych kontrahentów. Sprowadza się to do jednego – rośnie konkurencja w sieci i ciężko jest dotrzeć na wysokie pozycje w wyszukiwarce. Każdy, kto korzysta z darmowych rozwiązań, takich jak na przykład Prestashop, powinien pomyśleć o optymalizacji sklepu pod roboty wyszukiwarek.
Optymalizacja prestashop polegać może na przykład na dodaniu metadanych do wystawianych produktów. Istotnym elementem procesu optymalizacji sklepu jest dokładne opisanie każdej z kategorii. Właściciel może to w prosty sposób zrobić z panelu użytkownika. Wprowadzane opisy powinny uwzględniać standardy seo. Aby zyskać pewność, że proces optymalizacji zostanie przeprowadzony w sposób prawidłowy można tę czynność zlecić doświadczonej agencji, która dodatkowo po optymalizacji może zająć się pozycjonowaniem sklepu, tak aby ten w optymalnym czasie znalazł się na dogodnych pozycjach w wynikach wyszukiwania.