Wśród licznych propozycji, jakie możemy znaleźć w Internecie, bardzo ważne jest właściwe przygotowanie własnej, unikalnej oferty, dzięki której większość konsumentów będzie zadowolona z przeprowadzonych zakupów. Równie ważne jest także otoczenie, w jakim pojawi się oferta – to znaczy, wygląd strony internetowej oraz jej funkcjonalność. Przyjazna użytkownikowi optymalizacja sklepu Prestashop konieczna jest ze względu na fakt, że coraz więcej sklepów jest w stanie skorzystać z ogólno dostępnej technologii i czerpać z tego duże korzyści.
Gdy mamy na myśli pozycjonowanie sklepów internetowych powinniśmy zdawać sobie sprawę, że związane jest to przede wszystkim z takimi czynnikami, jak odpowiednie przygotowanie techniczne, a także właściwa nawigacja, zachęcająca i ułatwiająca zakupy. Dzięki temu nie musimy się martwić o to, że ktoś będzie zagubiony czy stanie przez trudnym wyborem – nie lubię tego sklepu, więc nie będę tu kupować albo lubię go, ale strasznie trudno się tu zamawia, może konkurencja będzie miała lepiej.
Pozycjonowanie sklepu Prestashop jest o tyle proste, że system ten zawiera gotowe rozwiązania dostępne od ręki, nawet dla osób, które nie są biegłe w tej technologii.