Internet to doskonałe miejsce do zdobywania nowych klientów. Daje on bardzo szerokie pole jeżeli chodzi o działania marketingowe. Zupełną podstawą powinna być strona firmowa, dobrze wypozycjonowana na wybrane słowa kluczowe. Jednak stale rosnąca konkurencja, która również dba o widoczność w sieci może skutecznie uniemożliwiać zajęcie czołowych pozycji w najbardziej popularnych wyszukiwarkach internetowych. Wówczas trzeba sięgnąć po inne metody pozyskiwania klientów. Jednym z bardziej skutecznych sposobów jest marketing społecznościowy.
Kampania marketingowa uwzględniająca media społecznościowe aby była skuteczna, powinna zostać w odpowiedni sposób zaplanowana. W pierwszym kroku należy określić grupę docelową dla której będą odbywały się konkretne działania. W zależności od tego, wybór powinien paść na inne media społecznościowe. Kampanie można prowadzić wyłącznie na jednym portalu lub niezależnie, równolegle w różnych miejscach. Proces planowania i realizacji kampanii w mediach społecznościowych jest dosyć czasochłonny, z tego względu warto działania marketingowe zlecić doświadczonej agencji.