Podjęcie decyzji o ruszeniu na podbój Sieci związane jest z wieloma wydatkami, zwłaszcza takimi, które zapewniają promocję i ugruntowanie pozycji w listach wyszukiwania. Trzeba mieć świadomość, że sama oferta, nieważne jak dobrze przygotowana i dopracowana, nie wystarczy, żeby zwrócić uwagę konsumentów wśród tysięcy podobnych sklepów. Stąd też tworzenie sklepów internetowych związane jest z dokonywaniem wyborów między kilkoma określonymi strategiami.
Oznacza to przede wszystkim, że powinno się zwrócić uwagę na techniczne parametry – logo, wygląd, funkcjonalność, intuicyjność czy pozycje koszyka. Takie rzeczy mają duże znaczenie, zwłaszcza w przypadku konsumentów, którzy są lepiej zaznajomieni z taką technologią, ponieważ często robią zakupy przez Internet. Projektowanie sklepów internetowych związane jest również z takim przygotowaniem skryptu, aby był on przyjazny wyszukiwarkom internetowym, szybko się ładował, zajmował mało miejsca i był responsywny.
Ostatnią kluczową kwestią jest pozycjonowanie sklepów, dzięki zamieszczaniu w nich wartościowych, unikalnych tekstów i opisów kategorii, a także produktów. Nie powinny być one powielane.