Każdy sportowiec wie, że w czasie rywalizacji trzeba mieć na oku swoich przeciwników, żeby wiedzieć, kiedy planują wykonać decydujący ruch zapewniającym im zwycięstwo. Większość z nich planuje się na czele stawki, ale oszczędza siły, pozwalając komuś innemu prowadzić, wyczerpać siły, a następnie zająć jego miejsce. Wie o tym niemal każda osoba zainteresowana sportem. Podobnie jest w przypadku biznesu – który często porównuje się do wyścigu.
Obserwowanie rywali często objawia się poprzez monitoring cen oraz dokładne badanie ich oferty pod kątem zastosowanych technik wraz z ich odbiorem przez konsumentów. Jeżeli któraś jest szczególnie skuteczna, konkurencja chętnie je adaptuje do własnych potrzeb. Mówi on, kiedy najlepiej wprowadzić promocje i zniżki do oferty, a kiedy podwyższyć cenę.
Jednak nie tylko monitorowanie cen to droga do sukcesu, chodzi również o inne czynniki, mające wpływ na poznanie rywali i zapewnienie sobie dobrego miejsca na finiszu. Innym sposobem jest marketing społecznościowy Wrocław, który zyskał sobie pokaźne grono sympatyków wśród marketingowców na całym świecie i w wielu różnorodnych branżach Wrocław.