Trzymać rękę na pulsie to jedno z częstych wyrażeń biznesowych. Oznacza, że jesteśmy doskonale świadomi obecnej sytuacji, dzięki stałej obserwacji zachodzących na rynku zmian. Dzięki temu nie damy się zaskoczyć nieoczekiwanemu ruchowi i sprawnie przeprowadzimy kontratak. Stąd też monitorowanie cen konkurencji jest tak ważne i stanowi centrum uwagi większości strategii dużych przedsiębiorstw.
Doskonale rozumieją one, jak istotne jest pilnowanie ruchów rywali oraz wyciąganie wniosków z ich działań – sukcesów i porażek – oraz odpowiednie zoptymalizowanie ich pod kątem własnej działalności. Od tego właśnie w większości przypadków zależy powodzenie danego przedsiębiorstwa. Jeżeli będzie ono w stanie zaproponować korzystne rozwiązania i wypełnić lukę na rynku, jaką powodują określone działania konkurencji, wtedy będą w stanie zyskać stałych, oddanych klientów.
Do tego celu służy również marketing internetowy Kraków, gdzie przygotowuje się plan postępowania przed i po wejściu na rynek nowego produktu oraz oferty. Takie przygotowanie jest kluczowe do przeprowadzania dalszych działań, ponieważ pozwala na miarowe wyniki i konkretny obraz sytuacji Kraków.