Bardzo ważnym aspektem, które jest niezbędny w prowadzeniu dobrze prosperującej firmy usługowej czy też sklepu stacjonarnego bądź online jest monitorowanie konkurencji. Mowa tutaj o ich działaniach, zamiarach, a przede wszystkim o cenach. Jeśli obok ktoś postawi sklep, w którym to produkty tej samej jakości będziemy mogli zakupić nawet odrobinę taniej, to ludzie zdecydują się właśnie na tą opcję.
Monitorowanie konkurencji jest o tyle ważne, że pomoga nam ono w podejmowaniu decyzji dotyczących przyszłości i teraźniejszości świadczonych przez nas usług. Pozwala nam na dogodne poszerzanie działalności i wystarczająco szybkie reakcje na zmiany wprowadzane w sklepach, które na rynku są naszymi „rywalami w biznesie”.
Nie ma dobrej firmy bez osób znających się na monitorowaniu konkurencji, jest to jeden z głównych procesów, który powinniśmy przeprowadzać regularnie. Powinien on trwać przez cały czas działalności naszej firmy, a wykonywany powinien być bardzo, ale to bardzo często – powiedzmy, że najbardziej optymalnym rozwiązaniem byłoby przeprowadzanie kontroli w czasie rzeczywistym.